Kuidas aitab treening tööväsimuse vastu?

Treeningul on tööväsimust vähendav toime nii psühholoogiliste kui füsioloogiliste mehhanismide kaudu. Treening võib aidata töötajatel psühholoogiliselt tööst eralduda ning seetõttu ennetada ülemäärast stressi ning sellega kaasnevat väsimust. Teisalt aitab paranenud kehaline vorm paremini ülemäärast stressi taluda tänu kiiremale taastumisele, vähendades samuti kroonilise väsimuse tekkeriski.

2017. aastal läbiviidud uuringus osalesid töötajad 6 nädalat järjest 3 korda nädalas 1 h korraga madala intensiivsusega jooksutreeningul (2 korda nädalas treeneriga, 1 kord individuaalselt). Treeninggrupis osalejatel oli kontrollgrupiga võrreldes nii kestev väsimust vähendav mõju kui ka parem üldine töötajate heaolu (parem unekvaliteet, töövõime ja enda hinnang kognitiivsele võimekusele, nt mälule ja keskendumisvõimele). Seega on treening võimas ravim tööväsimuse vastu, ainsaks tingimuseks on regulaarsus. Treening on lihtne, odav, tõhus ja tõenduspõhine tööriist nii töötajatele kui tööandjatele, seega miks mitte seda süsteemselt kasutada.  

Kutsu meie tööfüsioterapeudid koostama teeningkava, lähtudes sinu töökeskkonna eripärast!